DIN 931 – co oznacza ta norma i kiedy jest stosowana

DIN 931 – co oznacza ta norma i kiedy jest stosowana

Norma DIN 931 jest przypisana do śrub z łbem sześciokątnym z gwintem na części długości trzpienia.

Wiemy doskonale, jak ważnym elementem złącznym jest śruba, podobnie jest w przypadku modeli o omawianej normie. Śruby można wykorzystywać w różnych gałęziach przemysłu od branży budowlanej po branżę motoryzacyjną czy np. energetyczną.

Śruby o normie DIN 931 to rodzaj śrub powszechnie stosowany przy łączeniu ze sobą różnych stalowych konstrukcji. Jak już sama nazwa wskazuje, śruba ta ma specyficzną budowę łba, przypominającą sześciokąt. Trzpień śruby jest tylko w pewnej części nagwintowany, dzięki czemu na jego gładką powierzchnię można nałożyć odpowiednią podkładkę, a tym samym zadbać o odpowiednie wzmocnienie całej konstrukcji śruby. Na nagwintowaną część trzpienia można zamontować nałożyć nakrętkę, dzięki czemu montowany elementem zostanie zabezpieczony przed wypadnięciem. Do dokręcenia tego typu śrub o normie DIN 931 można zastosować zwykły płaski klucz.

Śruba o normie DIN 931 z łbem sześciokątnym posiada metryczny gwint o różnej średnicy. Na rynku dostępne są rozmiary śrub od M1 do M76. Warto zwrócić uwagę do czego najczęściej wykorzystywane są śruby o omawianej normie. Sprawdzą się przede wszystkim w tworzeniu stalowych konstrukcji, ale nierzadko wykorzystuje się je również do łącznia różnych elementów wykonanych z drewna, a nawet do łączenia blach. Używa się ich również do konstruowania urządzeń i maszyn wykorzystywanych w wielu gałęziach przemysłu.

Śruby te mogą być wykonane z różnego rodzaju materiału od stali nierdzewnej, kwasoodpornej po miedź a nawet mosiądz. Dostępne na rynku śruby o normie DIN 931 mają różną klasę wytrzymałości od 4.8 do 12.9. Większość z nich posiada specjalną powłokę, której zadaniem jest zwiększenie żywotności śruby. Dzięki powłoce z ocynku galwanicznego, ogniowego, termodyfuzyjnego, płatkowego czy niklowego, taka śruba nie jest podatna na uszkodzenia mechaniczne i co więcej na działanie różnych czynników, w tym warunków atmosferycznych, które mogą powodować powstawanie korozji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *